دوره آموزشی پنجمين دوره آموزشی داشبورد های حرفه ای مدیریتی در اکسل- با آقای مهندس افشار(برگزار شد)

ظرفیت دوره : 16 نفر - ثبت نام شده ها: 9

مدت دوره : 24 ساعت 14 الی 20

زمان برگزاری : در 4 پنجشنبه 21 و 28 دی ماه و 5 ، 12 بهمن ماه

هزینه : 2990000 ریال

افراد واجد شرایط : 1.دانشجویان و فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مهندسي، مديريت، حسابداري، اقتصاد

پیش نیازها : ندارد.

آدرس : تهران، شهرك غرب، ميدان صنعت، رو به رو برج ميلاد نور، خيابان حسن سيف، كوچه 24، پلاك 14. (توجه:لطفا از آوردن خودرو شخصي خود به داخل كوچه اكيدا خود داري فرماييد. متشكرم) آدرس براي افرادي كه وسيله نقليه ندارند:از مترو میدان صنعت تاكسي هاي بیمارستان آتیه (دادمان) را سوار شده، چهار راه آتیه پیاده شده ، 200 متر به سمت پاکنژاد آمده، به خيابان حسن سيف میرسید، 100 متر داخل حسن سیف كوچه بيست و چهارم، داخل كوچه پلاك 14. شركت مترا آكادمي.

محتوای دوره :

معرفی دوره:

داشبورد چیست؟

داشبورد برداشت مستقيمي از همان داشبورد اتومبيل است که راننده اطلاعات مورد نظر خود از ميزان سوخت، سرعت و دیگر پارامترها را در هر لحظه کسب مي کند. در واقع داشبورد يک ابزار مديريتي براي نمايش اطلاعات عملکردي سازمان ها، براي اشخاصي است که به اين اطلاعات نياز دارند به گونه ای که بيننده به سرعت بتواند ميزان کارايي و عملکرد سيستم را تشخيص داده و آنرا مديريت کند. داشبورد راه حلي است جامع براي کليه سازمانها و شرکتها به منظور نظارت بر وضعيت موجود واحدهاي مختلف. داشبورد يك نرم افزار كاربردي است كه با بازيابي داده هاي سازمان، كنترل و پیگیری فرآيندهاي تجاري را ساده تر مي كند.

از آنجائيكه داشبورد نقاط نامطلوب سازمان را بسادگي نشان مي دهد، مديران به سرعت از وضعيت نا بسامان آگاه مي شوند. در حقيقت نمونه هاي زيادي وجود دارد كه داشبورد ها موجب علاج واقعه قبل از وقوع  شده اند. با استفاده از داشبورد  مديران سازمان
مي توانند به سادگي به اطلاعات مورد نياز دست يابند و در عين حال اطلاعات را آناليز کنند و بر شاخصهاي عملکردي بخش و يا واحد خود نظارت کامل و برخط داشته باشند.

 

اهداف دوره:

·         مصور سازی اطلاعات در قالب نمودارها و جداول پویا جهت تصمیم گیری در کمترین زمان ممکن

·         ارائه و نمایش به هنگام اطلاعات مورد نیاز به مدیران در یک نگاه کلی

·         خلاصه سازی اطلاعات مهم و به اشتراک گذاری یک تصویر کلی در میان افراد یک تیم

سرفصل ها:

 

·         معرفی توابع کاربردی در تهیه داشبورد (Offset,index,match,choose,Substitute,Replace,Find,…)

·         فرمول نویسی و نحوه ایجاد محدوده های پویا  در  Name Manager

·         ابزار قدرتمند Developer  و توضیح ابزار های Form control  و Active x control  در اتصال  و ساختن  نمودار ها و محدوده های پویا به همراه مثال های کاملا کاربردی

·         نمودار های پویا و ابتکاری ( نمودار Bullet، نمودار waffle ، نمودار Thermometer،نمودار Score meter ، نمودار Traffic Light ...)

·         نمایش میزان فروش محصولات بر روی نقشه ایران در اکسل

·         ساخت داشبورد به کمک  Conditional Formatting

·         نحوه استفاده از تصویر در نمودار

·         ساخت داشبورد نمودار داینامیک گانت پروژه (Plan و Actual) و نمایش پیشرفت فعالیت ها

·         ساخت داشبورد های فروش

·         ساخت داشبورد ارزیابی عملکرد

·         ساخت داشبورد مالی در اکسل

اهمیت و ضرورت دوره:

مدیران جهت اجرای ماموریت سازمان و حرکت در راه آرمان های سازمان،حداقل به وسایلی که نمایانگر جنبه های مختلف عملکرد سازمان و هدایت آن است نیاز دارند.یک قانون مدیریت این است که شما نمی توانید چیزی را که قابل اندازه گیری نیست، بخوبی مدیریت کنید به همین منوال می توان اذعان داشت که نمی توان چیزی را که قابل مشاهده و دیدن نیست مدیریت کرد و این جایی است که بحث داشبورد های سازمانی ضرورت می یابد.

محتوای دوره:

در این دوره مبانی و اصول طراحی و پياده سازی قدم به قدم داشبوردهای حرفه ای نظیر: ارزیابی عملکرد،  بازار یابی و فروش، مدیریت پروژه و گیج ها و نحوه استفاده از نمودارها، نشان ها و علائم در داشبورد ها برای ایجاد یک داشبورد حرفه ای ارائه می شود.

منابع آموزشی:

 

  1. Excel Dashboards & reports; michael Alexander and John Walkenbach; Published By: John Wiley & Sons, inc
  2. Excel VBA Programming for Absolute Beginner; Duane birnbaum; stacy l.hiquet
  3. Microsoft Excel VBA Programming for Dummies 2010;John Walkenbach; Published By: John Wiley & Sons, inc 
جهت الزام شرکت در دوره، پرداخت مبلغ پیش پرداخت (10% شهریه) الزامی است، اگر دوره تشکیل نگردد این مبلغ عودت داده خواهد شد. توجه داشته باشید که برای پیش پرداخت تنها این دوره در سبد خرید شما باشد.
بازگشت